Perspective optimiste pentru industria HoReCa în 2020+

Sectorul de restaurante și cafenele din România va continua să se dezvolte în următorii ani, pe fondul creșterii salariilor și a puterii de cumpărare, iar apetitul în creștere al românilor pentru ieșirile la restaurante și cafenele va urca veniturile din industria de Food&Beverage la 5 miliarde de euro până în 2022-2023, arată un raport de piață publicat la sfârșitul anului trecut de Cushman & Wakefield Echinox.

Mai mult, se arată în raport, evoluția pieței de Food&Beverage din ultimii ani s-a tradus și printr-o competiţie tot mai acerbă a conceptelor, operatorii căutând să îşi atragă clienţii atât prin design, cât şi printr-o experienţă culinară memorabilă, competiție care a dus la apariția multor concepte interesante pe piața de F&B.

Apariția food hall-urilor (amintim aici proiectele Agora Floreasca sau Carnivale Food Market livrate anul trecut), extinderea operatorilor de F&B în cadrul hub-urilor de birouri, apariția unui număr din ce în ce mai mare de food trucks și festivaluri gastronomice, precum și boom-ul livrărilor la domiciliu sunt doar câteva tendințe care s-au remarcat în acest an și care vor continua și în anii următori.

consumrestaurante

Dacă ne uităm la industria hotelieră, veștile sunt la fel bune. O analiză realizată de Termene.ro arată că veniturile din industria hotelieră au crescut în 2018 pentru al 8-lea an consecutiv, depășind pragul de 5,5 miliarde de lei (în creștere cu 10% față de anul 2017 și cu 18% în raport cu anul 2016).

Investițiile, planurile de business sănătoase din ultimii ani și riscurile asumate de mediul privat încep să se vadă în rezultatele companiilor din industria hotelieră. Este al optulea an consecutiv de creștere pentru afacerile cu hoteluri (…) Avansul pieței hoteliere are la bază creșterea constantă a capacității de cazare a hotelurilor din marile orașe, introducerea voucherelor de vacanță, creșterea tarifelor și a gradului de ocupare pentru hotelurile din țară”, subliniau autorii analizei.

Rezultatele pozitive ȋnregistrate de hotelurile din regiune au atras atenţia dezvoltatorilor, cât şi a investitorilor. 2019 a adus o infuzie de proiecte noi pe piață - amintim aici doar două proiecte recent inaugurate, Courtyard by Marriott Bucharest Floreasca și Hilton Garden Inn Bucharest Airport -, iar în perioada următoare noi proiecte se pregătesc să intre pe piață, atât în București, cât și în marile orașe ale țării (Moxy Bucharest Old Town, Autograph Collection by Marriott, Corinthia Grand Hotel du Boulevard Bucharest, ibis Styles Bucharest Airport sau hotel Indigo sunt doar câteva dintre proiectele anunțate).

2020 debutează așadar cu vești bune pentru industria ospitalității și, având în vedere deschiderea tot mai mare a consumatorilor către noi experiențe, dar și cadrul fiscal favorabil, ne așteptăm ca interesul investitorilor pentru acest segment să crească și mai mult și să vedem din ce în ce mai multe concepte originale pe piață. În acest context, informația (de calitate) rămâne cel mai important atu din mâneca investitorilor HoReCa. Noi suntem aici să vă sprijinim!

Editorial apărut în ediția 96 a revistei Horeca România.


Cele mai citite articole