Cum văd furnizorii industria HoReCa post-pandemie? - partea I

Cum va arăta industria HoReCa post-pandemie? Ce schimbări și tendințe se prefigurează în acest sector? Sunt cu siguranță întrebările momentului. Pentru că furnizorii sunt în permanență conectați cu piața și cu tendințele din domeniu, ne-am propus să aflăm cum văd ei revenirea industriei HoReCa post-pandemie, ce schimbări și tendințe observă în acest sector, cum sprijină restartarea sectorului, dar și cum văd relația lor de colaborare cu operatorii HoReCa pe mai departe.

Astăzi vă prezentăm primul interviu din seria de 8 interviuri publicate în ediția 100 a revistei Horeca România, în cadrul materialului “Cum văd furnizorii industria HoReCa post-pandemie?”. Pentru început, ne răspund la întrebări reprezentanții companiei Solina Romania, cel mai mare producător de condimente și ingrediente pentru industria alimentară din România și unul dintre jucătorii importanți la nivelul pieței Est Europene.

apollo

Mihai Țecu, Food Service Manager Solina Romania: “Cred că toți administratorii de restaurante care au reușit să își mențină business-ul în această perioadă de cumpănă merită toate felicitările și aplauzele din lume.”

Cum vedeți evoluția/revenirea industriei HoReCa post-pandemie? Ce schimbări și tendințe noi observați în acest sector și cum vedeți perspectivele de dezvoltare ale domeniului HoReCa în noul context de piață?

Pandemia actuală a fost o lovitură dură pentru industria HoReCa, iar noi, ca furnizor de soluții alimentare, alături de fiecare partener, am încercat să găsim cele mai bune și sigure soluții pentru clienții finali.

De când a izbucnit pandemia am observat conturarea unui nou trend, care nu a fost foarte prezent în trecut, și anume “take away”. Astfel, consumatorii se pot bucura în continuare de preparate delicioase în confortul propriei case.

Apoi, au devenit tot mai populare aplicațiile de food delivery, care aduc preparatele la ușa ta, ceea ce mi se pare un serviciu genial, ușor de utilizat și la îndemâna oricui, care oferă în același timp o alternativă de supraviețuire antreprenorilor din industria HoReCa.

Totodată, s-a remarcat un timp mai redus petrecut în restaurant pe fondul temerilor de infectare cu SARS-COV2. Am observat foarte multe campanii în această perioadă, vouchere și promoții menite să impulsioneze achiziția de produse.

Referitor la perspectivele de dezvoltare, consider că deși au trecut luni bune de la izbucnirea pandemiei pe terioriul țării noastre, încă ne confruntăm cu o lipsă a predictibilității, destul de dificil de gestionat. De asemenea, cred că investițiile trebuie canalizate din ce în ce mai mult spre dezvoltarea acestui serviciu de “home delivery” sau “job delivery”. În câteva luni, această modalitate de a comanda mâncare poate să devină la fel de obișnuită precum mersul la restaurant de odinioară.

Fiecare comandă trebuie să fie o experiență plăcută pentru consumatorul final, iar inovarea periodică a meniului, îmbogățirea lui cu preparate noi, cu arome inedite, poate să fie extrem de atractivă. Tocmai de aceea, atât eu cât și colegii mei, ne dorim să oferim soluții inovative, menite să potențeze creativitatea culinară a bucătarilor în meniuri interesante, cu preparate savuroase.

mihaitecusolinaromania

(Mihai Țecu, Food Service Manager Solina Romania)

Cum a impactat pandemia cererea / cerințele clienților dumneavoastră din sectorul HoReCa și ce măsuri ați luat la nivelul companiei pentru a vă sprijini clienții din acest segment, în această perioadă dificilă?

Cel mai mare impact al pandemiei a fost resimțit în perioada martie-mai și s-a remarcat mai ales în zona volumelor dezvoltate, întrucât foarte mulți parteneri au fost puși în situația de a-și închide locațiile, ceea ce a adus cu sine volume reduse.

Bineînțeles că am avut și câteva proiecte blocate, raportate la scăderea cerințelor clienților, însă am rămas în continuare la dispoziția partenerilor noștri cu noi soluții inovative. În această perioadă am lansat și website-ul Apollo Food Romania, pe care îl puteți vizita la www.apollofood.eu, creat pentru a oferi bucătarilor inspirație din întreaga lume, alături de ingrediente deosebite pentru preparatele HoReCa.

În urma schimbărilor din piață, am făcut o analiză detaliată și am decis să cream o nouă strategie, adaptată cererii și ofertei actuale. Astfel, ne-am concentrat toate eforturile în dezvoltarea meniurilor potrivite pentru a fi luate la pachet sau pentru a fi consumate pe stradă, ca preparate de tip “street food”. Așadar, testele demo și sesiunile de consultanță cu partenerii noștri au crescut considerabil în această perioadă. De asemenea, am pus accent mai mult ca niciodată pe digitalizare, atât în interacțiunea cu partenerii noștri cât și în prezentarea soluțiilor noastre.

solinaromaniastrategiepandemie

Cum a schimbat pandemia relațiile de colaborare cu partenerii dumneavoastră din industria HoReCa și cum vedeți pe viitor această colaborare? Ce așteptari aveți de la aceștia și care sunt în opinia dumneavoastră termenii / condițiile unei colaborări de succes?

Din punctul nostru de vedere, pandemia a dus la îmbunătățirea relațiilor. Am decis încă de la început că suntem cu toții în asta și că trebuie să luptăm împreună pentru a găsi cele mai bune și eficiente soluții. În aceste luni, comunicarea a fost una proactivă bazată pe angajamente serioase, pe care am ales să le menținem indiferent de condițiile existente.

Nu cred că există o singură definiție a colaborării de succes, dar, în opinia mea, aceasta trebuie să fie definită de o prosperitate comună, care este și una dintre valoriile companiei noastre. Practic, dincolo de statutul de client sau furnizor, trebuie să ne concentrăm pe rezultate, pe obținerea acelor produse care sunt pe placul și pe gustul clientului final, iar referitor la așteptări, cele mai importante aspecte în relația cu partenerii sunt feedack-ul și comunicarea deschisă. Atunci când există aceste două elemente, totul este posibil!

Cred că toți administratorii de restaurante, care au reușit să își mențină business-ul în această perioadă de cumpănă, merită toate felicitările și aplauzele din lume. Consider că sunt adevărate modele de business și surse de inspirație pentru orice antreprenor. Tocmai din acest motiv, noi susținem creativitatea, în special creativitatea culinară, și ne folosim permanent pasiunea pentru gust pentru a dezvolta produse care pot fi utilizate într-o mulțime de aplicații, atât de către bucătarul profesionist cât și de cei care au ca hobby arta culinară.

Interviu publicat în ediția 100 a revistei Horeca România, în cadrul materialului "Cum văd furnizorii industria HoReCa post-pandemie".