Cum văd furnizorii industria HoReCa post-pandemie? - partea III

Cum va arăta industria HoReCa post-pandemie? Ce schimbări și tendințe se prefigurează în acest sector? Sunt cu siguranță întrebările momentului. Pentru că furnizorii sunt în permanență conectați cu piața și cu tendințele din domeniu, ne-am propus să aflăm cum văd ei revenirea industriei HoReCa post-pandemie, ce schimbări și tendințe observă în acest sector, cum sprijină restartarea sectorului, dar și cum văd relația lor de colaborare cu operatorii HoReCa pe mai departe.

Astăzi vă prezentăm cel de-al treilea interviu din seria de 8 interviuri publicate în ediția 100 a revistei Horeca România, în cadrul materialului “Cum văd furnizorii industria HoReCa post-pandemie?”. Răspunde la întrebări, Popescu Traian, Customer Development Leader Unilever Food Solutions România & Serbia & Moldova.

popescutraianunilever

Luând în considerare colaborarea strânsă dintre Unilever Food Solutions și cu operatorii din industria HoReCa, cum vedeți evoluția/revenirea industriei HoReCa post-pandemie? Ce schimbări și tendințe noi observați în acest sector și cum vedeți perspectivele de dezvoltare ale acestuia, în noul context de piață?

Este o situație fără precedent, industria HoReCa fiind cea mai afectată în urma pandemiei, iar mulți operatori și-au închis afacerile; în ultimele 3 luni avem înregistrați 195.000 de șomeri numai din sectorul HoReCa.

Un trend ascendent totuși în această perioadă a înregistrat servicul home delivery prin comenzile online.

Toți operatorii și-au adaptat meniurile la situația de criză, meniuri cât mai simple și rapid de preparat, cu un cost de producție cât mai scăzut.

Chiar și așa, momentan nu putem vorbi de o revenire sau o dezvoltare a industriei HoReCa în România, putem vorbi doar de supraviețuirea afacerilor. În restaurante, gradul de ocupare nu a depășit 35%, poate doar cu puține excepții, pe perioada redeschiderii, și avem cele mai multe restricții de funcționare din sud-estul Europei. Estimăm o revenire abia spre finalul anului viitor, după ce restricțiile impuse de autorități vor fi eliminate.

UniChef2019 317 of 437

Cum a impactat pandemia cererea/cerințele clienților dumneavoastră din sectorul HoReCa și ce măsuri ați luat la nivelul companiei pentru a vă sprijini partenerii HoReCa în această perioadă dificilă?

Impactul financiar negativ a fost destul de mare, cifra de afaceri a operatorilor și partenerilor HoReCa versus anul trecut a scăzut considerabil.

În perioada stării de urgență, Unilever Food Solutions a făcut tot ce a fost posibil pentru a fi aproape de toți clienții și partenerii HoReCa.

Am ținut legătura în permanență cu chefii, i-am sprijinit în schimbarea meniurilor, cu rețete cât mai simple și rapid de preparat, păstrând calitatea cea mai bună, dar am și susținut câteva dintre inițiativele umanitare ale acestora.

În mediul online suntem foarte activi, venim în ajutorul clienților cu sugestii, tendințe, inspirație, dar și cu materiale de curs gratuite care îi ajută pe bucătari să devină mai buni în ceea ce fac.

chefcipriannicolescu

Cum a schimbat pandemia relația de colaborare cu partenerii dumneavoastră din industria HoReCa și cum vedeți pe viitor această colaborare?

Relația noastră foarte bună cu toți partenerii a rămas aceeași și vreau să le transmit, cu această ocazie, că vom fi aproape de ei ca și până acum și să le multumesc pentru colaborarea frumoasă. Suntem și vom fi în continuare parteneri pentru succes!

Vom trece cu bine împreună peste această perioadă dificilă și totul va fi bine!

Interviu publicat în ediția 100 a revistei Horeca România, în cadrul materialului "Cum văd furnizorii industria HoReCa post-pandemie".