Panait Cornel, director Avicola Poiana: „HoReCa a reprezentat şi reprezintă un obiectiv major”

Panait Cornel, director Avicola Poiana: „HoReCa a reprezentat şi reprezintă un obiectiv major”
person Horeca
access_time_filled

În ediția numărul 106 a revistei Horeca România am continuat seria articolelor ce fac parte din campania „2021 – Anul producătorilor locali în HoReCa”, care a fost lansată de publicația noastră tocmai pentru a încuraja producătorii locali, dar și operatorii HoReCa de a accesa surse de produse autohtone. Interviul a fost realizat, de această dată, cu Panait Cornel, director al companiei locale Avicola Poiana S.R.L.

Care au fost primii pași în a pune bazele businessului Avicola Poiana?
Compania a luat naștere în urma inițiativei de a utiliza activele existente în Poiană, respectiv fostele dormitoare pentru muncitori. Utilitatea acestora era, evident, anulată și, în locul lor, am constituit, prin reconfigurare şi consolidare, hale pentru creştere curcani. De ce curcani? Pentru că toată lumea creştea găini… sau alte păsări denumite generic “de curte”. Și… secundar, pentru că am vrut să ne adresăm unui segment social superior, care ştie sau poate să aprecieze calitatea şi oportunitatea de a avea în proximitate un furnizor de carne proaspătă, de o calitate superioară. În regiune suntem singurii crescători autorizaţi pentru această categorie de păsări, deşi… mai sunt şi alţi furnizori care cresc în curte sute de exemplare, pe care declară că le cresc bio. Curcanii din această rasă nu pot fi crescuţi în curte, iar caracteristica bio este departe de a fi îndeplinită în condiţiile în care sunt hrăniţi cu furaje achiziţionate de la furnizori specializaţi. Cine doreşte să trăiască într-o realitate paralelă, poate să o facă, pentru că sunt cumpărători care doresc să fie minţiţi… frumos.
În etapa următoare am construit un abator, de capacitate mică, pentru sacrificarea curcanilor din fermă proprie, utilizând şi reconfigurând spaţiile pentru cantină, depozite şi sala de mese existente. Abatorul este autorizat cu ştampila ovală RO 258, firma putând face comerţ intracomunitar. Firma este certificata ISO 9001/2015 şi 22000/2018. O continuare firească a fluxului de producţie o reprezintă o unitate de carmangerie, care produce preparate din carne de curcan, prin metode tradiţionale.



Cu ce ofertă vine compania în întâmpinarea operatorilor HoReCa?
Oferta de produse este reprezentată de carne refrigerată de curcan livrată în carcasă sau elemente rezultate prin tranşare. Al doilea segment îl reprezintă produsele de carmangerie, realizate în unitatea proprie, înregistrată sanitar-veterinar sub nr. VA 13.385/19.09.2018. Pentru produsele de carmangerie am introdus logo GAMA ZERO, deoarece în prepararea lor nu se utilizează aditivi alimentari, reţetele fiind cele tradiţionale. Efectul imediat îl reprezintă termenul de valabilitare redus (21 zile) şi un plus de calitate şi încredere generate de metodele şi modul de preparare. Din nou… inovativi în aplicarea şi conservarea tradiţiei.



Care considerați că sunt plusurile produselor companiei?
Din punctul nostru de vedere elementul essential, care caracterizează întreaga gamă de produse, este ÎNCREDEREA. Ea nu este măsurabilă în cantitate sau în note. O ai sau nu o ai. Prin tot ce am făcut am încercat să o construim şi să o consolidăm. Nu facem competiţie cu nimeni! Livrăm calitate certificată de gust. Cumpărătorul nostru revine pentru că îi place ce îi oferim, nu pentru că îl facem captiv prin reclamă sau preţ. Cumpărătorul nostru este plasat în segmentul social superior pentru că are un reper important în viaţă: se bucură de gust şi îl înconjoară calitatea prin diferitele sale forme de manifestare.



Ce reprezintă segmental HoReCa pentru Avicola Poiana?
HoReCa a reprezentat şi reprezintă un obiectiv major din punct de vedere comercial şi un client cu potenţial important de opinie referitor la calitate. Până acum, relaţia cu HoReCa a fost episodică şi puţin consistentă prin cantităţile livrate. Livrările au fost reprezentate de carcase sau de piept de curcan şi cantităţi de ordinul kilogramelor de produse de carmangerie, în general celor care au organizat evenimente.

Ce s-ar putea face pentru o colaborare mai bună între producătorii locali și reprezentanții HoReCa?
Succesul în această relaţie poate fi generat de o promovare şi de o recomandare obiectivă mai bună a produselor oferite clienţilor.

Este o perioadă în care se vorbește mult despre susținerea producătorilor locali. În acest sens, ce inițiative credeți că ar fi nevoie?
Producătorii de carne şi produse din carne de curcan nu sunt sprijiniţi. Subvenţiile oferite pentru îndeplinirea standardelor de bunăstare sunt nesemnificative şi nu acoperă costurile de îndeplinire a acestora. Accesul în marile lanţuri de magazine nu este sprijinit în mod real. După discuţii interminabile şi câţiva paşi de început apar motivaţii absurde şi, evident, jignitoare şi descurajante de genul “nu este loc pe raft” sau “avem deja un furnizor naţional”. Sunt acceptaţi furnizori care livrează carne din Ungaria, ambalată în România. Termenul de valabilitate a acesteia este drastic redus de timpul de manipulare. Problema este clientul final, care o acceptă.

Cum s-au schimbat lucrurile în timpul pandemiei pentru Avicola Poiana?
În perioada pandemiei, multe lucruri nu s-au schimbat. Magazinele alimentare de nişă, cum suntem noi, au continuat să lucreze pentru clienţii fideli. Marii retaileri au suportat un impact mai mare datorită modificărilor de comportament de consum ale clienţilor (în plus sau în minus). Când vizita la magazine nu este o necesitate, ci un element de program social, efectele sunt imediat vizibile. Nefuncţionarea şcolilor şi a grădiniţelor, lipsa unor evenimente în sectorul HoReCa au produs distorsiuni în lanţul de producţie şi livrare, obligând la o redimensionare a ciclurilor de aprovizionare, de sacrificare şi de procesare. Resursa umană a fost afectată din cauza acestor modificări de program. Numărul de persoane angajate a fost redus, uneori volumul de lucru a crescut depăşind normalul, alteori a scăzut, determinând incertitudini de ambele părţi. Principala provocare a perioadei următoare este incertitudinea. Aceasta înseamnă dimensionarea producţiei la cererea nesigură, la sistemele de lucru în şcoli şi grădiniţe, la costul utilităţilor şi al imputurilor necesare pentru creştere. În această perioadă şi lucrurile sigure devin probabile, iar certitudinile devin incertitudini. Există totuşi şi o certitudine: vom continua să lucrăm şi să oferim produse de calitate tuturor beneficiarilor noştri.



De unde și cum se pot comanda produsele Avicola Poiana și care ar fi pașii în stabilirea unei colaborări între companie și un operator HoReCa?
Produsele noastre se pot comanda pe site-ul www.avicolapoiana.ro sau telefonic la 0723 695 812, contact Geanina Moldovianu. Suntem în curs de colaborare cu două platforme de vânzare online: Comarket şi Mallțărănesc, cu ajutorul cărora sperăm ca produsele noastre să devină cunoscute unui număr cât mai mare de consumatori, inclusiv din ramura HoReCa.

Interviu realizat cu sprijinul Comarket, în cadrul campaniei “2021 – Anul producătorilor locali în HoReCa”.

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302